O Nas
Marta Głowacka
Jestem absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku psychologia.
Brałam udział w semestrze zerowym kursu psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowanym Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych, jak również Trenerem TUS dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Ukończyłam Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w żłobku, szkołach podstawowych oraz w prywatnym centrum psychoterapii.
Od 2013 r. prowadzę szkolenia i warsztaty w zakresie profilaktyki i psychoedukacji. Odbiorcami moich warsztatów są zarówno uczniowie, ich rodzice a także kadra pedagogiczna.
Posiadam bogate doświadczenie w pomocy psychologicznej oraz prowadzeniu grup wsparcia dla dorosłych, młodzieży i dzieci. Swoją pracę poddaję superwizji.
Aktualnie realizuję się zawodowo jako właściciel MarTUSowego Domku. Moją misją zawodową jest wsparcie dzieci, młodzieży i ich rodziców w prawidłowym rozwoju.
Wierzę, że odpowiednio wcześnie przeprowadzona diagnoza oraz terapia może pomóc uniknąć wielu problemów z jakimi szczególnie teraz borykają się dzieci, młodzież a także dorośli.
Zajmuję się:
- Treningiem Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży
- Pomocą psychologiczną
- Interwencją w kryzysie
- Poradnictwem psychologicznym
- Szkoleniami dla uczniów, nauczycieli i rodziców
- Prowadzę grupy rozwojowe z elementami socjoterapii dla młodzieży
- Pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
Prywatnie żona i mama 3 dzieci.
Bartłomiej Głowacki
Koordynator ds. Rozwoju
Doradca Zawodowy_
Doświadczenie zawodowe zdobywałem we wszystkich trzech sektorach: – w administracji publicznej – jako oceniający i kontrolujący projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej;
– w sektorze pozarządowym – jako autor i koordynator wielu unijnych projektów edukacyjnych i społecznych, a także jako doradca zawodowy i pośrednik pracy na rzecz uczniów szkół średnich oraz dorosłych uczestników projektów.
Ponadto, jako wolontariusz przez dwa lata trenowałem koszykówkę z dziećmi i młodzieżą w klubie Wisła Płock Basketball,
– w biznesie – jako prowadzący własną firmę, ekspert pozyskujący i rozliczający dotacje dla osób fizycznych, przedsiębiorstw oraz organizacji non-profit takich jak fundacje, stowarzyszenia czy szkoły.
Obecnie dodatkowo pełnię rolę zewnętrznego eksperta ds. oceny merytorycznej społecznych oraz inwestycyjnych projektów unijnych i rządowych na zlecenie instytucji publicznych.
W ramach edukacji formalnej na Uniwersytecie Warszawskim ukończyłem studia magisterskie z _Zarządzania przedsiębiorstwem_ oraz studia podyplomowe z _Zarządzania i ewaluacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej_, a także w ramach _Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych w ramach Akademii Rozwoju Regionalnego_.
Dodatkowo zdobyłem świadectwo na studiach podyplomowych _Doradztwo zawodowe z coachingiem i pośrednictwem pracy_ w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku.
Wierzę, że obecność w MarTUSowym Domku będzie dla mnie okazją doczerpania z doświadczeń i perspektyw całego Zespołu oraz osób współtworzących to miejsce, a równocześnie możliwością wniesienia własnych zasobów, by wspólnie wzmacniać fundamenty i rozwijać tę wyjątkową przestrzeń.
Prywatnie jestem tatą trzech synów oraz pasjonatem koszykówki a w kręgu moich zainteresowań jest także psychologia.
Zarówno w życiu osobistym, jak i na obecnym stanowisku wyznaję zasadę: _„Traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany”_– z szacunkiem, zaangażowaniem i dbałością o najwyższy standard współpracy.
Aleksandra Brzozowska
Jestem psychoterapeutką pracującą w nurcie poznawczo-behawioralnym, aktualnie w trakcie procesu certyfikacyjnego, w rekomendowanym przez PTTPB Centrum CBT EDU w Warszawie. Jestem członkinią PTTPB, pracuję pod stałą superwizją.
W pracy terapeutycznej korzystam z dorobku współczesnej psychologii i psychoterapii, opierając się na rzetelnych badaniach naukowych i aktualnych standardach postępowania. Ukończyłam również studia z zakresu pedagogiki rewalidacyjnej, studia podyplomowe z zakresu arteterapii, szkolenie I i II stopnia: Trener TUS oraz Trener TUS dla osób a autyzmem i Zespołem Aspergera, szkolenie I i II stopnia w zakresie dialogu motywującego oraz certyfikat terapeuty ręki I i II stopnia. Odbyłam półroczny staż kliniczny w całodobowym oddziale psychiatrycznym Wojewódzkiego Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gostyninie oraz czteromiesięczny staż kliniczny w dziennym oddziale psychiatrycznym Szpitala Miejskiego im. św. Trójcy w Płocku. Zgromadzone doświadczenie pozwala mi patrzeć na zdrowie psychiczne w szerszej perspektywie.
Moje doświadczenie zawodowe związane jest z czternastoletnią pracą w szkole jako wychowawca, nauczyciel, tutor i trener TUS. Na co dzień jestem częścią interdyscyplinarnego zespołu specjalistów w poradni psychologicznej dla dzieci i młodzieży.
Pracuję z osobami zmagającymi się z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, PTSD, zaburzeniami osobowości oraz trudnościami emocjonalnymi i problemami wynikającymi ze stresu. Wspieram osoby z ADHD oraz w spektrum autyzmu w lepszym rozumieniu siebie i radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami. Pracuję z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą. Mam także doświadczenie w prowadzeniu grup terapeutycznych, TUSowych dla dzieci i młodzieży.
Małgorzata Chiszberg
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także studia podyplomowe w zakresie: edukacja wczesnoszkolna oraz pedagogika integracyjna i terapia pedagogiczna.
Obecnie jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej. Przez pierwsze lata mojej pracy zawodowej zatrudniona byłam w klasie integracyjnej w charakterze specjalisty współorganizującego kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki takiej ścieżce zawodowej zyskałam bogate doświadczenie nie tylko w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, ale również z uczniami i uczennicami, których rozwój przebiegał nieharmonijnie lub wolniej.
Podczas wieloletniej pracy w szkole organizowałam indywidualne i grupowe zajęcia terapeutyczne rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne bądź doskonalące umiejętność czytania, pisania i liczenia (m.in. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne przeznaczone dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się tj. dysleksją, dysgrafią, czy dysortografią).
Aleksandra Dobrska
Jestem pedagogiem specjalnym ze specjalizacją wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz edukacja i rehabilitacja dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, certyfikowanym terapeuta zajęć SI oraz trenerem TUS SST.
Swoje doświadczenie zbierałam poprzez wiele praktyk, które odbywałam od szkół do klubów malucha, oraz poprzez pracę w przedszkolu bliskościowym, gdzie zdobyłam dużą wiarę w siebie i nauczyłam się jak wspierać dziecko w trudnych dla niego sytuacjach.
Jako pedagog specjalny i trener TUS pragnę wspierać dzieci w ich rozwoju i emocjach oraz nauczyć radzić sobie w trudnych sytuacjach.
W MarTUSowym Domku prowadzę zajęcia TUS, terapię pedagogiczną oraz sensoplastykę.
Ewa Jamrowska
Jestem absolwentką Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresie:
- socjoterapii,
- oligofrenopedagogiki,
- edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego,
- edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera.
Jestem certyfikowanym terapeutą TUS SST, ukończyłam także m.in. szkolenie z Metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne (poziom I).
Przez kilkanaście lat dbałam o bezpieczeństwo, odpowiedni rozwój i wychowanie dzieci i młodzieży przebywających w Ośrodku Opiekuńczo – Wychowawczym w Płocku (w placówkach: Interwencyjnej i Socjalizacyjnej). Obecnie pracuję w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr1 im. Księdza Jana Twardowskiego w Płocku.
Ukończyłam Kurs “Trening Umiejętności Społecznych (TUS) u dzieci i
dorosłych w spektrum autyzmu.
Ze względu na fakt, iż ukończyłam kierunek zgodny z własnymi marzeniami i zamiłowaniem, potrafię w swojej pracy odnaleźć ogromną radość, sens i ciągłą motywację do działania.
Katarzyna Jankowska
Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Pedagogicznego w Warszawie. Ukończyłam studia licencjackie w zakresie edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim. Jestem Certyfikowanym Trenerem Umiejętności Społecznych TUS SST. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), oraz edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując jako wychowawca w Ośrodku Opiekuńczo- Wychowawczym w Płocku w Placówce Interwencyjnej i Socjalizacyjnej. Od 2022 r. jestem specjalistą ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej w jednej z płockich szkół ponadpodstawowych. Od 15 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w obszarze radzenia sobie z emocjami oraz trudnościami w funkcjonowaniu w środowisku domowym, szkolnym i rówieśniczym. Wspieram młodzież i rodziców w budowaniu prawidłowych relacji. Mówią, że być może pomoc jednej osobie nie zmieni całego świata, ale czasami wystarczy chwila, impuls, aby odmienić świat właśnie tej jednej osoby.
Monika Kaczmarczyk
Jestem psychologiem i psychoterapeutką w trakcie czteroletniego szkolenia w nurcie psychodynamicznym w Międzynarodowej Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej. Dyplom magistra psychologii z wyróżnieniem uzyskałam na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie.
Doświadczenie kliniczne zdobywałam m.in. podczas stażu na dziennym oddziale psychiatrycznym w Szpitalu Św. Trójcy w Płocku oraz w Telefonie Pogadania. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji, co pozwala mi dbać o najwyższy standard terapii i bezpieczeństwo pacjentów.
Prowadzę terapię indywidualną osób dorosłych i młodzieży od 16. roku życia. Wspieram osoby zmagające się m.in. z: zaburzeniami osobowości, depresją, lękiem, zaburzeniami nastroju, zaburzeniami odżywiania, a także trudnościami charakterystycznymi dla Dorosłych Dzieci Alkoholików (DDA).
W pracy terapeutycznej stawiam na uważność, empatię i budowanie relacji opartej na zaufaniu, która staje się fundamentem procesu zmiany.
Magdalena Kaczmarek
Jestem psychologiem, doradcą zawodowym, trenerem warsztatu umiejętności miękkich, trenerem treningu zastępowania agresji. Studia psychologiczne ukończyłam na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w 2007 r. Jestem w trakcie całościowego 4-letniego szkolenia w zakresie terapii poznawczo behawioralnej. Ponadto ukończyłam roczne szkolenie z zakresu terapii poznawczo behawioralnej zaburzeń u osób dorosłych, a także szkolenia z zakresu dialogu motywującego, terapii poznawczo behawioralnej dzieci i młodzieży, terapii zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży, wspierania dzieci w regulacji emocji, adaptacji dzieci do żłobka/przedszkola, prowadzenia konsultacji dla rodziców w nurcie rodzicielstwa bliskości, planowania kariery zawodowej, studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego. Wspieram osoby dorosłe w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, stresem i kryzysami życiowymi. Pracuję także z dziećmi i młodzieżą – pomagam im rozwijać umiejętność radzenia sobie z emocjami, mierzyć się z wyzwaniami oraz odkrywać swój potencjał.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w ośrodku interwencji kryzysowej, punkcie konsultacyjnym, szkole ponadpodstawowej, prywatnej poradni psychologicznej, oddziale psychiatrycznym. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Prywatnie mama, żona, opiekunka psa i kota, miłośniczka książek.
Urszula Kamińska
Jestem psychologiem, psychoterapeutą, ukończyłam pięcioletnie, jednolite studia magisterskie w Akademii Ekonomiczno- Humanistycznej w Warszawie o kierunku psychologia kliniczna. Studia podyplomowe o kierunkach: Seksuologia kliniczna oraz Terapia uzależnień i współuzależnionych, czteroletnią szkołę psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Pracuję w nurcie psychodynamicznym pod regularną superwizją certyfikowanego superwizora PTP i Międzynarodowego Stowarzyszenia Psychoterapii Skoncentrowanej na Przeniesieniu TFP. Pracuję z osobami dorosłymi i młodzieżą. Zajmuję się leczeniem zaburzeń osobowości, depresji, stanów lękowych, zaburzeń nastroju.
Sławomir Krzeski
Jestem absolwentem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Studiowałem na wydziale humanistycznym.
Ukończyłem czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym a także Studium Socjoterapii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży.
Jestem wieloletnim nauczycielem i wychowawcą w różnych typach szkół.
Doświadczenie, które tam zdobyłem jest dla mnie ogromnym wsparciem w pracy terapeutycznej
z osobami niepełnoletnimi zarówno w okresie latencji jak i w okresie adolescencji.
Prowadzę terapię indywidualną dla osób dorosłych oraz dla dzieci i młodzieży. Pracuję w nurcie psychodynamicznym. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Zajmuję się leczeniem zaburzeń osobowości, zaburzeń nerwicowych: lękowych,
obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń psychosomatycznych i odżywiania, stanów depresyjnych.
Oliwia Mazurowska
Doświadczenie zdobywałam m.in. podczas wolontariatu w Centrum Interwencji Kryzysowej obsługując Telefon Zaufania, czy pracy w przedszkolu. Prowadziłam również warsztaty dla dzieci nt. emocji i praktycznych sposobów radzenia sobie z nimi, technik uważności i zastępowania agresji. Swoją wiedzę regularnie poszerzam podczas szkoleń i szkół podyplomowych m.in. z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
W kontakcie z pacjentem cechuje się empatią i indywidualnym podejściem. Istotnym aspektem jest dla mnie stworzenie relacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. W pracy z dziećmi stawiam na naukę nowych umiejętności poprzez zabawę, ale również na współpracę z najbliższym otoczeniem dziecka. Młodzież, natomiast może liczyć na akceptację, uwagę, pomoc w zrozumieniu swoich emocji, myśli i reakcji. Ponadto wspieram i wzmacniam rodziców w codziennym funkcjonowaniu. Podczas spotkań ze mną mają oni szansę uzyskać wskazówki, które będą stanowić pewien fundament zmian w relacjach z dzieckiem i jego otoczeniem.
W Martusowym Domku prowadzę zajęcia Treningu Umiejętności jak również udzielam wsparcia indywidualnie dzieciom, młodzieży oraz rodzicom.
Beata Słomińska
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyłam pedagogikę specjalną, specjalność: edukacja integracyjna i włączająca. Wcześniej ukończyłam studia licencjackie na kierunku edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym oraz edukacja wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną.
Na mojej dalszej ścieżce edukacyjnej kończyłam studia podyplomowe m.in. na kierunku oligofrenopedagogika oraz pedagogika opiekuńczo wychowawcza, pedagog szkolny.
Kończąc szkolenie Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu nabyłam kompetencje do prowadzenia i projektowania zajęć TUS.
Szukając kolejnych metod pracy rozpoczęłam swoją przygodę z integracją sensoryczną kończąc kurs pierwszego i drugiego stopnia, a finalnie studia podyplomowe na kierunku integracja sensoryczna. Przygoda z integracją sensoryczną trwa do dziś. Wykorzystuję swoją wiedzę nie tylko w czasie diagnozy czy terapii SI, ale także w czasie każdych zajęć i warsztatów prowadzonych przez mnie. Staram się stworzyć dzieciom środowisko przyjazne sensorycznie, tak by każdy mógł się dobrze czuć w grupie i w pełni uczestniczyć w zajęciach.
Emila Żochowska
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Ukończyłam Studia I i II stopnia na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz studia podyplomowe w zakresie edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. Jestem certyfikowanym Tutorem a wkrótce Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w szkole podstawowej, będąc nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od ponad 8 lat pracuję z dziećmi przygotowując je do rozpoczęcia nauki w szkole. Skupiam się na niwelowaniu deficytów, jak również rozwijaniu uzdolnień, dbam o holistyczny rozwój najmłodszych. Towarzyszę dzieciom w poznawaniu siebie oraz otaczającego je świata, pomagam im radzić sobie z emocjami oraz napotykanymi trudnościami. W pracy z dziećmi najchętniej sięgam do metod aktywizujących, bowiem zależy mi na tym, by uczyć je samodzielności. Nie bez powodu słowa Konfucjusza towarzyszą mi w pracy z dziećmi: Powiedz mi a zapomnę, pokaż a zapamiętam, pozwól mi zrobić a zrozumiem.
Emila Żochowska
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Ukończyłam Studia I i II stopnia na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz studia podyplomowe w zakresie edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. Jestem certyfikowanym Tutorem a wkrótce Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w szkole podstawowej, będąc nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od ponad 8 lat pracuję z dziećmi przygotowując je do rozpoczęcia nauki w szkole. Skupiam się na niwelowaniu deficytów, jak również rozwijaniu uzdolnień, dbam o holistyczny rozwój najmłodszych. Towarzyszę dzieciom w poznawaniu siebie oraz otaczającego je świata, pomagam im radzić sobie z emocjami oraz napotykanymi trudnościami. W pracy z dziećmi najchętniej sięgam do metod aktywizujących, bowiem zależy mi na tym, by uczyć je samodzielności. Nie bez powodu słowa Konfucjusza towarzyszą mi w pracy z dziećmi: Powiedz mi a zapomnę, pokaż a zapamiętam, pozwól mi zrobić a zrozumiem.
Anna Szeluga
Jestem psychologiem, absolwentką Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie o specjalności psychologia zdrowia i psychoterapia, certyfikowanym terapeutą poznawczo – behawioralnym dzieci i młodzieży, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Od 12 lat świadczę pomoc skierowaną do dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Wybrałam zawód psychologa, bo lubię pracę z ludźmi i dla ludzi. Chętnie dzielę się wiedzą. Doświadczenie zdobywałam poprzez pracę w szkołach i poradni psychologiczno – pedagogicznej. Aktualnie najwięcej zajmuje się wczesnym diagnozowaniem nieprawidłowości rozwojowych, wspieraniem rozwoju małych dzieci, prowadzeniem konsultacji dla rodziców. Towarzyszę w szukaniu rozwiązań problemów wychowawczych, pomagam lepiej rozumieć dzieci i młodzież, ich uczucia, zachowania, trudności, potrzeby. Wspieram w empatycznej komunikacji i budowaniu dobrych, bliskich relacji w rodzinie. Czerpię z rodzicielstwa bliskości, terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Alicja Sikorska
Jestem psychologiem. Jednolite studia magisterskie z psychologii ukończyłam na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Skończyłam także studia podyplomowe Psychologia Edukacyjna z przygotowaniem pedagogicznym na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyłam szkolenie Trenera TUS I i II stopnia oraz szkolenie ACC – komunikacja wspomagająca i alternatywna stopień I.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam na praktykach w poradni psychologiczno-pedagogocznej, przedszkolu, szkołach oraz na dziennym oddziale psychiatrycznym. Na co dzień pracuje jako psycholog w Ośrodku Opiekuńczo-Wychowawczym.
W Martusowym Domku oprócz prowadzenia zajęć grupowych Treningu Umiejętności Społecznych udzielam indywidualnego wsparcia psychologicznego dzieciom i młodzieży a także ich rodzicom podczas konsultacji. Ważnym elementem mojej pracy jest także psychoedukacja, profilaktyka i promocja zdrowia. Trudności z jakimi pracuje to m. in.: wybuchy gniewu, agresja, niechęć do szkoły, doświadczanie przemocy rówieśniczej, nieśmiałość, obniżona pewność siebie, lęk i stres, niepowodzenia w relacjach. Zwracam także uwagę na mocne strony i zalety drugiego człowieka, które często pozwalają znaleźć drogę do poradzenia sobie z napotykanymi na drodze rozwoju wyzwaniami.